Jouw Break-Even ROAS berekenen?
Gebruik onze ROAS calculator en bereken je winstpotentieel.




















































ROAS staat voor Return on Ad Spend en is een belangrijke KPI om te zien hoe rendabel je advertenties zijn. Deze KPI geeft namelijk aan hoeveel euro je genereert voor iedere euro die je uitgeeft aan advertenties. Een ROAS van 6 betekent dat je voor elke euro die je uitgeeft aan deadvertenties 6 euro omzet terugverdient. Platformen zoals Facebook tonen de ROAS per campagne, adset en advertentie level. Zo kun je op verschillende niveaus bijhouden hoe rendabel dat gedeelte van jouw advertenties is. Wanneer je een ROAS hebt van 1, dan betekend dit dat je precies evenveel geld uitgeeft aan de advertenties als dat het je conversies oplevert.
De Break-Even ROAS helpt je bepalen op welk punt je geen winst of verlies maakt met jouw advertenties. Het is het minimum dat je ROAS moet zijn om quitte te draaien op je campagnes. Onder je Break-Even ROAS verlies je geld, boven dat getal maak je winst.
Met de juiste ROAS in zicht, weet je precies welke campagnes, adset en advertenties het goed doen en welke je beter kunt pauzeren of optimaliseren.
De formule voor het berekenen van je Break-Even ROAS is:
Totale omzet per product / (Totale omzet per product –Totale kosten per product) = Break-Even ROAS
Stel dat je een product verkoopt voor €55 en je betaalt €15 voor de inkoop en €5 voor de verzending. Dan bereken je het als volgt: 55 / (55 - (15+5)) =1.57.
Dit betekent dat je een ROAS van minimaal 1.57 nodig hebt om break-even te draaien. Iedere ROAS onder dit getal betekent dat je geld verliest op je advertenties, terwijl natuurlijk iedere ROAS boven dit getal winst oplevert.
Gelukkig is er een makkelijkere manier om de break-even ROAS te berekenen. De Break-Even ROAS calculator bespaart je veel tijd en zo voorkom je ook dat je fouten maakt. Deze calculator helpt je om snel te bepalen wat jouw specifieke break-even punt is. Hierdoor weet je welke ROAS je minimaal moet behalen om winstgevend te zijn.
Het regelmatig checken van je Break-Even ROAS geeft je zekerheid dat je campagnes niet alleen omzet, maar ook winst genereren.
Met onze ROAS calculator kun je zelf kiezen of je de BTW (21% of 9%) wel of niet meeneemt in je berekeningen.
Als je merkt dat je ROAS onder de gewenste waarde ligt, is dat het moment om je strategie te herzien. Wij staan klaar om je daarbij te helpen.
Brandpeak staat klaar om samen met jou een succesvolle strategie op te zetten voor jouw bedrijf wat berust op bewezen strategieën, data-gedreven campagne optimalisaties & jarenlange specialistische ervaring.
Boek gratis een vrijblijvend kennismakingsgesprek in en ontdek hoe wij jouw advertentieprestaties kunnen verbeteren.
Sinds we samen werken met Brandpeak is onze online verkoop opmerkelijk gestegen. De persoonlijke aanpaak van Sven en Yosy past perfect bij hoe wij zaken doen en hun directe aanpak resulteer in een stijgende online verkoop. Merci @Sven en Yosy ;)
Met F&L Rental Group werken we al bijna een jaar samen met Brandpeak voor recruitment marketing en nog steeds heel blij met de samenwerking. We worden goed op de hoogte gehouden van de resultaten en nieuwe mogelijkheden. We hebben al heel wat nieuwe collega's via de advertenties binnengehaald, wat een stuk voordeliger is dan een bureau inschakelen. Super blij mee dus!
We werken heel fijn samen met Brandpeak. We zitten altijd goed op 1 lijn. Sven en Yosy komen met veel ideeën, dus we kunnen goed sparren over nieuwe periodes en strategieën. Verder reageren en schakelen zij altijd heel snel, wij doen dat ook, vandaar dat we al snel een stijgende lijn in onze online verkopen zagen. Ze denken heel erg met ons mee, het gaat niet alleen om budgetten verhogen, maar echt over de langere termijn. Naast de social media ads. kunnen wij ook bij hen terecht voor onze Shopify webshop optimalisatie. Wij doen veel intern, maar soms lopen we vast op technische zaken en dan is er gelukkig dus een Shopify expert binnen het team van Brandpeak die we hiervoor kunnen benaderen. Een fijn totaalpakket dus!
We werken nu al een tijdje samen met Brandpeak, en we zijn enorm tevreden over de resultaten. De Meta Ads hebben een aanzienlijke impact gehad op onze omzet en klantwerving. Het succes op dat gebied heeft ons ook doen besluiten om TikTok Ads te proberen, en we zien nu al positieve resultaten! Wat we bijzonder fijn vinden aan de samenwerking met Brandpeak is hun expertise in UGC Content. Het team begrijpt precies hoe ze onze doelgroep kunnen bereiken en betrekken. Kortom, we raden Brandpeak zeker aan voor bedrijven die hun marketingstrategie willen verbeteren en concrete resultaten willen zien.
We worden redelijk gek van alle marketingbureaus die ons benaderen. Elk verhaal klinkt even fantastisch maar de praktijk is vaak anders. Hoe fijn is het dan dat we inmiddels alweer een aantal jaren samen kunnen werken met een bureau waarvan we weten dat alles wat we verwachten wordt uitgevoerd en ook nog eens met ver bovengemiddelde resultaten. Bovendien wordt er goed meegedacht en blijven ze komen met voor ons goede initiatieven. We zijn dus erg tevreden.
Met Tuincentrum de Oosteinde adverteren wij nu zo’n 2,5 jaar via Meta Ads. Hierbij is Brandpeak onze betrouwbare en flexibele partner waarmee wij onze marketingstrategie kunnen benutten om online meer zichtbaar te worden. Mede door de efficiënte advertentiestrategie en de mogelijkheid om seizoensgebonden te adverteren, zou ik Brandpeak zeker aanraden.
Brandpeak is ontzettend flexibel, zeker wanneer je in deze tijden (met arbeidsmarktproblemen) snel hulp nodig hebt in het werven van mensen. Met een telefoontje of mailtje heb ja vaak binnen een dag al een campagne lopen via de Job Marketing dienst en dagelijks geïnteresseerde sollicitanten ter beschikking. We hebben al een aantal sleutelposities kunnen vervullen hiermee. Het gaat hier met gemak over zeker 50 collega's van wisselende functies binnen ons bedrijf. Ook hebben we marketingacties uitgevoerd met Brandpeak via de Meta Ads waarbij we onze omzet hebben weten te boosten door bewezen resultaten in de abonnementenverkoop en kinderfeesten. Hierbij gaat het om een rendement van grofweg 83k met een totale kostenpost van zo'n 8k aan promotiebudget.
Top partner, als marketing manager van een ecommerce brand met 5+ jaar ervaring kan ik zeggen dat het contact en resultaat met Brandpeak uitstekend is. Snel, zorgvuldig, zeggen wat ze doen, uitstekend beschikbaarheid, zeer flexibel en vol met ideeen! Daarnaast vind ik Sven en zijn team prettige mensen om mee te sparren en communiceren. Ik zou Brandpeak zeker aanbevelen!
"Sinds we samen werken met SMMAH is onze online verkoop opmerkelijk gestegen. De persoonlijke aanpaak van Sven en Yosy past perfect bij hoe wij zaken doen en hun directe aanpak resulteer in een stijgende online verkoop."
"Sinds we samen werken met SMMAH is onze online verkoop opmerkelijk gestegen. De persoonlijke aanpaak van Sven en Yosy past perfect bij hoe wij zaken doen en hun directe aanpak resulteer in een stijgende online verkoop."
"Sinds we samen werken met SMMAH is onze online verkoop opmerkelijk gestegen. De persoonlijke aanpaak van Sven en Yosy past perfect bij hoe wij zaken doen en hun directe aanpak resulteer in een stijgende online verkoop."
Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen! Boek vrijblijvend een gesprek.
Brandpeak is gespecialiseerd in Paid Social Advertising (Meta & TikTok Ads) en Content Creatie. Wij bieden niet 30 verschillende diensten aan, maar hebben focus waardoor we in onze diensten kunnen uitblinken.
Na onze jarenlange ervaring weten we precies wat wél werkt en wat niet. In plaats van een vast draaiboek te volgen, maken we een custom strategie voor jouw bedrijf met als basis sterke content en doordachte social marketingstrategieën.
Door ons ruime klantenbestand bevinden wij ons daarnaast in een positie waarin we de data van je bedrijf kunnen benchmarken tegenover onze andere klanten, waardoor we exact kunnen identificeren waar je bedrijf nog kan verbeteren en hoe we dit kunnen veranderen. Bij Brandpeak zorgen we ervoor dat jouw bedrijf de aandacht en expertise krijgt die het verdient.
Net zoals een arts geen diagnose kan stellen zonder eerst met zijn patiënt te spreken en het nodige onderzoek te verrichten, kunnen wij geen prijs geven zonder eerst met jou en jouw bedrijf kennis te hebben gemaakt. We moeten weten waar je bedrijf nu staat, waar je naartoe wilt, wat daarvoor nodig is en wat haalbaar is. Een kennismakingsgesprek is daarom altijd vrijblijvend.
Wij nemen het adverteren op de afgesproken platformen van A tot Z uit handen, van strategie tot uitvoering en van monitoren tot optimaliseren. Je hoeft je dus niet meer bezig te houden met de Meta en/of TikTok Ads van je bedrijf.
In de aanloop daarnaartoe hebben wij een aantal uur van je nodig om alle randzaken goed op te zetten. Voor de content creatie ligt het eraan of je voor een content pakket hebt gekozen of besloten hebt de content in-house te maken. Tijdens de samenwerking staat uiteraard communicatie centraal.
We nemen het adverteren dan wel helemaal uit handen, maar verwachten wel antwoord op praktische vragen en vrijheid om onze strategie uit te voeren.
Daarnaast vinden wij het fijn als er ruimte en tijd is om met elkaar te kunnen sparren over aanvullende creatieve ideeën.
We horen heel regelmatig in de markt wurgcontracten terugkomen van een jaar, 3 jaar of zelfs 5 jaar. Naast dat we hier niet in geloven vinden we dat ook niet veel vertrouwen uitstralen.
Wij vinden transparantie belangrijk en daarom mag je ook weten dat een samenwerking met Brandpeak begint met een 90 dagen pilot en daarna altijd maandelijks opzegbaar is. De 90 dagen gebruiken we om het systeem optimaal werkend te krijgen, vaak lukt dit ons al voor de 90 dagen te bereiken maar bij bedrijven die nog nooit hebben geadverteerd en waar vanaf scratch alles opgebouwd moet worden kan er wat tijd en optimalisaties overheen gaan. De 90 dagen gaan in als de eerste advertenties live staan.
Al onze huidige partners kunnen morgen de samenwerking stopzetten als ze dat willen, het feit dat ze dat niet doen zegt al genoeg. Wij kunnen deze manier van samenwerken aanbieden omdat we overtuigd zijn van onze toegevoegde waarde en de langdurige samenwerking die hieruit voortvloeit.
Natuurlijk kun je dat doen! Veel van onze partners hebben het eerst overgelaten aan hun online marketeer, maar wat we vaak zien is dat het adverteren niet goed en in het beste geval niet het meest effectief wordt gedaan.
Als je wilt excelleren in het adverteren op Meta en/of TikTok gaat hier enorm veel tijd in zitten, het is te simpel gedacht om het ‘even erbij te doen’ naast alle andere marketing activiteiten die de online marketeer al moet doen. Het resultaat hiervan is dan ook vaak een verspilling van advertentiebudget en teleurstellende resultaten.
Dan kan je er nog over nadenken om iemand met die specialistische kennis intern aan te nemen, maar de jaarlijkse kosten van een fulltime Senior Paid Social Adverteerder lopen al snel boven de €70.000, plus secundaire arbeidsvoorwaarden. Dat is als je al een goede Paid Social Adverteerder kunt vinden, want de meeste freelancen of beginnen hun eigen bureau. Daarnaast zou je iemand ook nog moeten aansturen en de expertise moeten hebben om te beoordelen of hij of zij zijn werk goed doet.
Daarom is voor veel bedrijven ook deze keuze simpelweg niet zinvol. Door een gespecialiseerd bureau in te huren krijg je jarenlange ervaring van een team van experts, wat je in de meeste gevallen een stuk minder geld en tijd kost in vergelijking met iemand intern aannemen.
Dit is grotendeels afhankelijk van de randzaken zoals eventuele CRO optimalisaties die voltooid moeten worden, content creatie en het installeren van tracking tools. Gemiddeld genomen staan de advertenties binnen 3-6 weken live.