De soft-franchise formule Used Products kampte met personeelstekort en had hulp nodig bij hun digitale marketing. Met onze Job Marketing campagnes vervulden we meerdere vacatures. Daarnaast hielpen we ze met Short Form Content en Meta Ads om te groeien in online zichtbaarheid en klanten.
Used Products

Used Products is een succesvolle soft franchiseformule met meer dan 50 vestigingen in Nederland. Het bedrijf koopt, verkoopt en verpand tweedehands en nieuwe producten tegen scherpe prijzen. Hun groeiende netwerk van winkels trekt een breed publiek aan. Ondanks dit succes, liepen ze tegen enkele uitdagingen aan. Zowel het hoofdkantoor als de individuele franchisenemers hadden niet de tijd en kennis in huis om zelf Meta Ads campagnes op te zetten of effectieve content te creëren. Daarnaast hadden veel vestigingen moeite met het vinden van winkelpersoneel, met name jonge mensen, die moeilijk te bereiken waren via traditionele kanalen. Dit was een probleem dat vaak door de individuele franchisers werd aangekaart, maar waarvoor geen oplossing binnen handbereik lag.
Bij Brandpeak hebben we een custom made plan ontwikkeld om Used Products te ondersteunen bij hun digitale marketing. We hebben een betaalbaar model opgezet waarmee we Meta Ads kunnen draaien voor alle individuele franchisenemers die graag aan extra promotie wouden doen. Deze aanpak stelde elke vestiging in staat om op lokaal niveau zichtbaar te worden en nieuwe klanten aan te trekken. Dankzij deze aanpak hebben we bij elkaar opgeteld meer dan 1.500.000 relevante mensen bereikt in hun directe verzorgingsgebieden.
Naast de Meta Ads hebben we ook onze Job Marketing dienst ingezet om verschillende vacatures in te vullen, zowel op het hoofdkantoor als in de winkels. Dankzij onze Job Marketing campagnes wisten we het jonge publiek goed te bereiken waardoor we een constante stroom aan sollicitanten konden genereren. Zo trok de eerste vacature via de Job Marketing campagne al gelijk 40 nieuwe sollicitanten aan, in slechts 4 dagen.
Bovendien hebben we Used Products geholpen met hun content creatie door Short Form Content te produceren. Deze korte, krachtige video's zorgden voor meer ThruPlays en (uitgaande) kliks.
Het resultaat? Niet alleen zijn meerdere vacatures ingevuld, maar Used Products geniet nu ook van een bredere merkbekendheid en zichtbaarheid onder zowel klanten als potentiële werknemers. Recent zijn we zelfs begonnen met het inzetten van Job Marketing campagnes om nieuwe franchisenemers aan te trekken. Door de voortdurende uitbreiding en optimalisatie van hun social media marketing blijven we Used Products helpen om verder te groeien.


Used Products is een succesvolle soft franchiseformule met meer dan 50 vestigingen in Nederland. Het bedrijf koopt, verkoopt en verpand tweedehands en nieuwe producten tegen scherpe prijzen. Hun groeiende netwerk van winkels trekt een breed publiek aan. Ondanks dit succes, liepen ze tegen enkele uitdagingen aan. Zowel het hoofdkantoor als de individuele franchisenemers hadden niet de tijd en kennis in huis om zelf Meta Ads campagnes op te zetten of effectieve content te creëren. Daarnaast hadden veel vestigingen moeite met het vinden van winkelpersoneel, met name jonge mensen, die moeilijk te bereiken waren via traditionele kanalen. Dit was een probleem dat vaak door de individuele franchisers werd aangekaart, maar waarvoor geen oplossing binnen handbereik lag.

Bij Brandpeak hebben we een custom made plan ontwikkeld om Used Products te ondersteunen bij hun digitale marketing. We hebben een betaalbaar model opgezet waarmee we Meta Ads kunnen draaien voor alle individuele franchisenemers die graag aan extra promotie wouden doen. Deze aanpak stelde elke vestiging in staat om op lokaal niveau zichtbaar te worden en nieuwe klanten aan te trekken. Dankzij deze aanpak hebben we bij elkaar opgeteld meer dan 1.500.000 relevante mensen bereikt in hun directe verzorgingsgebieden.
Naast de Meta Ads hebben we ook onze Job Marketing dienst ingezet om verschillende vacatures in te vullen, zowel op het hoofdkantoor als in de winkels. Dankzij onze Job Marketing campagnes wisten we het jonge publiek goed te bereiken waardoor we een constante stroom aan sollicitanten konden genereren. Zo trok de eerste vacature via de Job Marketing campagne al gelijk 40 nieuwe sollicitanten aan, in slechts 4 dagen.
Bovendien hebben we Used Products geholpen met hun content creatie door Short Form Content te produceren. Deze korte, krachtige video's zorgden voor meer ThruPlays en (uitgaande) kliks.
Het resultaat? Niet alleen zijn meerdere vacatures ingevuld, maar Used Products geniet nu ook van een bredere merkbekendheid en zichtbaarheid onder zowel klanten als potentiële werknemers. Recent zijn we zelfs begonnen met het inzetten van Job Marketing campagnes om nieuwe franchisenemers aan te trekken. Door de voortdurende uitbreiding en optimalisatie van hun social media marketing blijven we Used Products helpen om verder te groeien.
Used Products

Used Products is een succesvolle soft franchiseformule met meer dan 50 vestigingen in Nederland. Het bedrijf koopt, verkoopt en verpand tweedehands en nieuwe producten tegen scherpe prijzen. Hun groeiende netwerk van winkels trekt een breed publiek aan. Ondanks dit succes, liepen ze tegen enkele uitdagingen aan. Zowel het hoofdkantoor als de individuele franchisenemers hadden niet de tijd en kennis in huis om zelf Meta Ads campagnes op te zetten of effectieve content te creëren. Daarnaast hadden veel vestigingen moeite met het vinden van winkelpersoneel, met name jonge mensen, die moeilijk te bereiken waren via traditionele kanalen. Dit was een probleem dat vaak door de individuele franchisers werd aangekaart, maar waarvoor geen oplossing binnen handbereik lag.
Bij Brandpeak hebben we een custom made plan ontwikkeld om Used Products te ondersteunen bij hun digitale marketing. We hebben een betaalbaar model opgezet waarmee we Meta Ads kunnen draaien voor alle individuele franchisenemers die graag aan extra promotie wouden doen. Deze aanpak stelde elke vestiging in staat om op lokaal niveau zichtbaar te worden en nieuwe klanten aan te trekken. Dankzij deze aanpak hebben we bij elkaar opgeteld meer dan 1.500.000 relevante mensen bereikt in hun directe verzorgingsgebieden.
Naast de Meta Ads hebben we ook onze Job Marketing dienst ingezet om verschillende vacatures in te vullen, zowel op het hoofdkantoor als in de winkels. Dankzij onze Job Marketing campagnes wisten we het jonge publiek goed te bereiken waardoor we een constante stroom aan sollicitanten konden genereren. Zo trok de eerste vacature via de Job Marketing campagne al gelijk 40 nieuwe sollicitanten aan, in slechts 4 dagen.
Bovendien hebben we Used Products geholpen met hun content creatie door Short Form Content te produceren. Deze korte, krachtige video's zorgden voor meer ThruPlays en (uitgaande) kliks.
Het resultaat? Niet alleen zijn meerdere vacatures ingevuld, maar Used Products geniet nu ook van een bredere merkbekendheid en zichtbaarheid onder zowel klanten als potentiële werknemers. Recent zijn we zelfs begonnen met het inzetten van Job Marketing campagnes om nieuwe franchisenemers aan te trekken. Door de voortdurende uitbreiding en optimalisatie van hun social media marketing blijven we Used Products helpen om verder te groeien.

Video Testimonial
In deze video interviewen we Berthold (CEO van Used Products) over zijn ervaring met Brandpeak en de resultaten van de geleverde diensten.
Vragen? Wij hebben antwoorden!
Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen! Boek vrijblijvend een gesprek.
Brandpeak is gespecialiseerd in Paid Social Advertising (Meta & TikTok Ads) en Content Creatie. Wij bieden niet 30 verschillende diensten aan, maar hebben focus waardoor we in onze diensten kunnen uitblinken.
Na onze jarenlange ervaring weten we precies wat wél werkt en wat niet. In plaats van een vast draaiboek te volgen, maken we een custom strategie voor jouw bedrijf met als basis sterke content en doordachte social marketingstrategieën.
Door ons ruime klantenbestand bevinden wij ons daarnaast in een positie waarin we de data van je bedrijf kunnen benchmarken tegenover onze andere klanten, waardoor we exact kunnen identificeren waar je bedrijf nog kan verbeteren en hoe we dit kunnen veranderen. Bij Brandpeak zorgen we ervoor dat jouw bedrijf de aandacht en expertise krijgt die het verdient.
Net zoals een arts geen diagnose kan stellen zonder eerst met zijn patiënt te spreken en het nodige onderzoek te verrichten, kunnen wij geen prijs geven zonder eerst met jou en jouw bedrijf kennis te hebben gemaakt. We moeten weten waar je bedrijf nu staat, waar je naartoe wilt, wat daarvoor nodig is en wat haalbaar is. Een kennismakingsgesprek is daarom altijd vrijblijvend.
Wij nemen het adverteren op de afgesproken platformen van A tot Z uit handen, van strategie tot uitvoering en van monitoren tot optimaliseren. Je hoeft je dus niet meer bezig te houden met de Meta en/of TikTok Ads van je bedrijf.
In de aanloop daarnaartoe hebben wij een aantal uur van je nodig om alle randzaken goed op te zetten. Voor de content creatie ligt het eraan of je voor een content pakket hebt gekozen of besloten hebt de content in-house te maken. Tijdens de samenwerking staat uiteraard communicatie centraal.
We nemen het adverteren dan wel helemaal uit handen, maar verwachten wel antwoord op praktische vragen en vrijheid om onze strategie uit te voeren.
Daarnaast vinden wij het fijn als er ruimte en tijd is om met elkaar te kunnen sparren over aanvullende creatieve ideeën.
We horen heel regelmatig in de markt wurgcontracten terugkomen van een jaar, 3 jaar of zelfs 5 jaar. Naast dat we hier niet in geloven vinden we dat ook niet veel vertrouwen uitstralen.
Wij vinden transparantie belangrijk en daarom mag je ook weten dat een samenwerking met Brandpeak begint met een 90 dagen pilot en daarna altijd maandelijks opzegbaar is. De 90 dagen gebruiken we om het systeem optimaal werkend te krijgen, vaak lukt dit ons al voor de 90 dagen te bereiken maar bij bedrijven die nog nooit hebben geadverteerd en waar vanaf scratch alles opgebouwd moet worden kan er wat tijd en optimalisaties overheen gaan. De 90 dagen gaan in als de eerste advertenties live staan.
Al onze huidige partners kunnen morgen de samenwerking stopzetten als ze dat willen, het feit dat ze dat niet doen zegt al genoeg. Wij kunnen deze manier van samenwerken aanbieden omdat we overtuigd zijn van onze toegevoegde waarde en de langdurige samenwerking die hieruit voortvloeit.
Natuurlijk kun je dat doen! Veel van onze partners hebben het eerst overgelaten aan hun online marketeer, maar wat we vaak zien is dat het adverteren niet goed en in het beste geval niet het meest effectief wordt gedaan.
Als je wilt excelleren in het adverteren op Meta en/of TikTok gaat hier enorm veel tijd in zitten, het is te simpel gedacht om het ‘even erbij te doen’ naast alle andere marketing activiteiten die de online marketeer al moet doen. Het resultaat hiervan is dan ook vaak een verspilling van advertentiebudget en teleurstellende resultaten.
Dan kan je er nog over nadenken om iemand met die specialistische kennis intern aan te nemen, maar de jaarlijkse kosten van een fulltime Senior Paid Social Adverteerder lopen al snel boven de €70.000, plus secundaire arbeidsvoorwaarden. Dat is als je al een goede Paid Social Adverteerder kunt vinden, want de meeste freelancen of beginnen hun eigen bureau. Daarnaast zou je iemand ook nog moeten aansturen en de expertise moeten hebben om te beoordelen of hij of zij zijn werk goed doet.
Daarom is voor veel bedrijven ook deze keuze simpelweg niet zinvol. Door een gespecialiseerd bureau in te huren krijg je jarenlange ervaring van een team van experts, wat je in de meeste gevallen een stuk minder geld en tijd kost in vergelijking met iemand intern aannemen.
Dit is grotendeels afhankelijk van de randzaken zoals eventuele CRO optimalisaties die voltooid moeten worden, content creatie en het installeren van tracking tools. Gemiddeld genomen staan de advertenties binnen 3-6 weken live.