Ballorig kampte met personeelstekort en ze wilde meer omzet genereren uit abonnementen. Met onze Job Marketing campagnes hebben we meer dan 50 nieuwe werknemers voor ze weten te werven en met Meta Ads genereerden we €83.000 aan inkomsten uit nieuwe abonnementen.
Ballorig (Hermans Groep)

Deze case gaat over onze samenwerking met de Hermans Groep, een organisatie met meerdere bedrijven in verschillende sectoren, waaronder een aantal bekende indoor speelparadijzen van Ballorig. Binnen de Hermans Groep zagen ze uitdagingen op twee fronten: personeelstekort en de verkoop van abonnementen en kinderfeesten.
Ballorig, actief in de horeca gerelateerde recreatiebranche, kende veel wisselingen in personeel en had moeite om voldoende geschikte werknemers te vinden in de krappe arbeidsmarkt. Daarnaast wouden ze hun omzet uit abonnementen en kinderfeesten vergroten.
Met onze Job Marketing campagnes via Meta hebben we Ballorig gepositioneerd als een aantrekkelijke werkgever voor de juiste doelgroepen. Door gericht te werven voor specifieke openstaande vacatures, hebben we meer dan 50+ vacatures weten te vervullen, variërend van basisfuncties tot essentiële sleutelposities. Na het succes van onze Job Marketing dienst bij de verschillende Ballorig vestigingen, hebben we de dienst ook ingezet voor andere onderdelen van de Hermans Groep, zoals Van Harte Kinderopvang, Vakantiepark Breebonne en FunValley Maastricht.
Naast de succesvolle Job Marketing campagnes, hebben we Meta Ads ingezet om de verkoop van abonnementen en kinderfeestjes voor de verschillende Ballorig vestigingen te stimuleren. Dit leidde tot zeer positieve resultaten. Een goed voorbeeld hiervan is abonnementscampagne van februari 2024 voor de verkoop van abonnementen. Met een promotiebudget van slechts €8.000 wisten we meer dan €83.000 aan inkomsten te genereren. Deze indrukwekkende resultaten laten zien hoe krachtig gerichte Meta Ads kunnen zijn wanneer er een strategie wordt toegepast die berust op bewezen advertentie strategieën.


Deze case gaat over onze samenwerking met de Hermans Groep, een organisatie met meerdere bedrijven in verschillende sectoren, waaronder een aantal bekende indoor speelparadijzen van Ballorig. Binnen de Hermans Groep zagen ze uitdagingen op twee fronten: personeelstekort en de verkoop van abonnementen en kinderfeesten.
Ballorig, actief in de horeca gerelateerde recreatiebranche, kende veel wisselingen in personeel en had moeite om voldoende geschikte werknemers te vinden in de krappe arbeidsmarkt. Daarnaast wouden ze hun omzet uit abonnementen en kinderfeesten vergroten.

Met onze Job Marketing campagnes via Meta hebben we Ballorig gepositioneerd als een aantrekkelijke werkgever voor de juiste doelgroepen. Door gericht te werven voor specifieke openstaande vacatures, hebben we meer dan 50+ vacatures weten te vervullen, variërend van basisfuncties tot essentiële sleutelposities. Na het succes van onze Job Marketing dienst bij de verschillende Ballorig vestigingen, hebben we de dienst ook ingezet voor andere onderdelen van de Hermans Groep, zoals Van Harte Kinderopvang, Vakantiepark Breebonne en FunValley Maastricht.
Naast de succesvolle Job Marketing campagnes, hebben we Meta Ads ingezet om de verkoop van abonnementen en kinderfeestjes voor de verschillende Ballorig vestigingen te stimuleren. Dit leidde tot zeer positieve resultaten. Een goed voorbeeld hiervan is abonnementscampagne van februari 2024 voor de verkoop van abonnementen. Met een promotiebudget van slechts €8.000 wisten we meer dan €83.000 aan inkomsten te genereren. Deze indrukwekkende resultaten laten zien hoe krachtig gerichte Meta Ads kunnen zijn wanneer er een strategie wordt toegepast die berust op bewezen advertentie strategieën.
Video Testimonial
In deze video interviewen we Jelle (Regio Manager Recreatie bij de Hermans Groep) over zijn ervaring met Brandpeak en de resultaten van de geleverde diensten.
Vragen? Wij hebben antwoorden!
Staat jouw vraag er niet tussen? Geen zorgen! Boek vrijblijvend een gesprek.
Brandpeak is gespecialiseerd in Paid Social Advertising (Meta & TikTok Ads) en Content Creatie. Wij bieden niet 30 verschillende diensten aan, maar hebben focus waardoor we in onze diensten kunnen uitblinken.
Na onze jarenlange ervaring weten we precies wat wél werkt en wat niet. In plaats van een vast draaiboek te volgen, maken we een custom strategie voor jouw bedrijf met als basis sterke content en doordachte social marketingstrategieën.
Door ons ruime klantenbestand bevinden wij ons daarnaast in een positie waarin we de data van je bedrijf kunnen benchmarken tegenover onze andere klanten, waardoor we exact kunnen identificeren waar je bedrijf nog kan verbeteren en hoe we dit kunnen veranderen. Bij Brandpeak zorgen we ervoor dat jouw bedrijf de aandacht en expertise krijgt die het verdient.
Net zoals een arts geen diagnose kan stellen zonder eerst met zijn patiënt te spreken en het nodige onderzoek te verrichten, kunnen wij geen prijs geven zonder eerst met jou en jouw bedrijf kennis te hebben gemaakt. We moeten weten waar je bedrijf nu staat, waar je naartoe wilt, wat daarvoor nodig is en wat haalbaar is. Een kennismakingsgesprek is daarom altijd vrijblijvend.
Wij nemen het adverteren op de afgesproken platformen van A tot Z uit handen, van strategie tot uitvoering en van monitoren tot optimaliseren. Je hoeft je dus niet meer bezig te houden met de Meta en/of TikTok Ads van je bedrijf.
In de aanloop daarnaartoe hebben wij een aantal uur van je nodig om alle randzaken goed op te zetten. Voor de content creatie ligt het eraan of je voor een content pakket hebt gekozen of besloten hebt de content in-house te maken. Tijdens de samenwerking staat uiteraard communicatie centraal.
We nemen het adverteren dan wel helemaal uit handen, maar verwachten wel antwoord op praktische vragen en vrijheid om onze strategie uit te voeren.
Daarnaast vinden wij het fijn als er ruimte en tijd is om met elkaar te kunnen sparren over aanvullende creatieve ideeën.
We horen heel regelmatig in de markt wurgcontracten terugkomen van een jaar, 3 jaar of zelfs 5 jaar. Naast dat we hier niet in geloven vinden we dat ook niet veel vertrouwen uitstralen.
Wij vinden transparantie belangrijk en daarom mag je ook weten dat een samenwerking met Brandpeak begint met een 90 dagen pilot en daarna altijd maandelijks opzegbaar is. De 90 dagen gebruiken we om het systeem optimaal werkend te krijgen, vaak lukt dit ons al voor de 90 dagen te bereiken maar bij bedrijven die nog nooit hebben geadverteerd en waar vanaf scratch alles opgebouwd moet worden kan er wat tijd en optimalisaties overheen gaan. De 90 dagen gaan in als de eerste advertenties live staan.
Al onze huidige partners kunnen morgen de samenwerking stopzetten als ze dat willen, het feit dat ze dat niet doen zegt al genoeg. Wij kunnen deze manier van samenwerken aanbieden omdat we overtuigd zijn van onze toegevoegde waarde en de langdurige samenwerking die hieruit voortvloeit.
Natuurlijk kun je dat doen! Veel van onze partners hebben het eerst overgelaten aan hun online marketeer, maar wat we vaak zien is dat het adverteren niet goed en in het beste geval niet het meest effectief wordt gedaan.
Als je wilt excelleren in het adverteren op Meta en/of TikTok gaat hier enorm veel tijd in zitten, het is te simpel gedacht om het ‘even erbij te doen’ naast alle andere marketing activiteiten die de online marketeer al moet doen. Het resultaat hiervan is dan ook vaak een verspilling van advertentiebudget en teleurstellende resultaten.
Dan kan je er nog over nadenken om iemand met die specialistische kennis intern aan te nemen, maar de jaarlijkse kosten van een fulltime Senior Paid Social Adverteerder lopen al snel boven de €70.000, plus secundaire arbeidsvoorwaarden. Dat is als je al een goede Paid Social Adverteerder kunt vinden, want de meeste freelancen of beginnen hun eigen bureau. Daarnaast zou je iemand ook nog moeten aansturen en de expertise moeten hebben om te beoordelen of hij of zij zijn werk goed doet.
Daarom is voor veel bedrijven ook deze keuze simpelweg niet zinvol. Door een gespecialiseerd bureau in te huren krijg je jarenlange ervaring van een team van experts, wat je in de meeste gevallen een stuk minder geld en tijd kost in vergelijking met iemand intern aannemen.
Dit is grotendeels afhankelijk van de randzaken zoals eventuele CRO optimalisaties die voltooid moeten worden, content creatie en het installeren van tracking tools. Gemiddeld genomen staan de advertenties binnen 3-6 weken live.